כל המאמרים

בשורות טובות: אגוזים ושקדים משמינים פחות משחשבנו

אף ששקדים ואגוזים ידועים בתרומתם האדירה לבריאות, הרבה מאוד אנשים חוששים לנשנש אותם בגלל תכולת הקלוריות והשומן שלהם. כעת מסתבר שהם עולים לנו פחות קלוריות ממה שמקובל לחשוב. הנה כל הפרטים.
שתף:

קרדיט: וואלה! בריאות

החשיבות של שקדים ואגוזים למיניהם

לשקדים ואגוזים שונים יש המון יתרונות בריאותיים. חופן של שקדים, לדוגמה, עשיר בחלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים. אכילת שקדים נמצאה במחקרים כתורמת לתחושת שובע לאורך זמן, משפרת את בריאות הלב, ומאזנת את רמות הסוכר. המינרלים והוויטמינים בשקדים עוזרים לבניית העצמות ומסייעים לתפקוד העצבים ולרגולצייה של לחץ הדם. בנוסף, שקדים עשירים בשומן חד בלתי רווי ובוויטמין E, אשר מגן מפני נזק של קרני UV כמו גם מפני אלצהיימר.

שקדים משמינים פחות משחשבנו

 משרד החקלאות האמריקאי (ה-USDA) ערך מחקר בבני אדם במשך 6 שנים, וגילה כי אנחנו לא סופגים את כל הקלוריות שיש באגוזים. במילים אחרות, הגוף שלנו לא סופג את מלוא תכולת השומן של האגוזים, וחלקה עובר דרך מערכת העיכול ונפלט בצואה. כמות הקלוריות שאנחנו סופגים מאכילת אגוזים נאמדת בכ-15 עד 25 אחוזים פחות ממה שסברו בעבר.

הנתונים האלה זמינים כבר תקופה, אבל עברו מתחת לרדאר, ואילו עכשיו חברת חטיפי בריאות בשם The Kind snack הודיעה כי היא משנה את טבלת הערכים התזונתיים וסך הקלוריות במוצרים שלה, כך שיתאימו לערכים החדשים, והאופטימיים יותר. כך לדוגמה, חטיפי אגוזים ושוקולד מריר שלהם השוקלים 40 גרם, מכילים כעת 180 קלוריות, במקום 200.

"אתם יכולים לאכול עוד כמה אגוזים בלי להרגיש אשמים", אמר הביולוג דייוויד באר, שהוביל את המחקר, ל- Insider. הוא הסביר כי אנחנו לא לועסים את האגוזים לגמרי, ולכן חלקים מסוימים מהם פשוט עוברים כמו שהם דרך מערכת העיכול שלנו. "לא כל הקלוריות נספגות", הוא הסביר, והבהיר שהוא עצמו לא מהסס עכשיו לאכול עוד כמה אגוזים.

יש לציין שהסיבה שאגוזים לא נספגים בשלמותם היא שהם לא נלעסים במלואם, ולכן חמאות שקדים ובוטנים, או מאכלים שבהם יש שקדים ואגוזים טחונים היטב, כן מספקים יותר קלוריות יחסית.

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement